-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17367 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

مي خواهم اصلا به موسيقي گوش نكنم مي دانم حرام است اما نمي توانم گوش ندهم هر بار خواستم نتوانستم چه كار كنم تا بتوانم به موسيقي گوش نكنم و اصولا به برنامه ها و مسائل ديني و مذهبي پايبند و مقيدباشم؟
اين كه شما دوست عزيز متوجه حرام بودن موسيقي هستيد و دوست داريد گوش نكنيد خيلي عالي است و ناراحتيد كه چگونه مي توانيد در اين رابطه جديت كرد لذا نكاتي را خدمتتان عرض مي كنم:
1ـ خداوند هر موضوعي را كه حرام كرده براي انسانها ضررهايي دارد وامروزه دانشمندان اعلام كرده اند كه مويسقي اثرات مخربي رو ي مغز و روح انسان دارد. و در آمريكا اعلام شد كه حدود 80 درصد ازامراض روحي رواني هستند. خلاصه اين كه موسيقي براي روح و در نتيجه براي جسم انسان ضرر دارد.
2- موسيقي هاي غير حرام هم وجود دارد كه مي توان آنها را گوش كرد كه البته بتوان آن را هم كم كم ترك كرد بهتر است.
3ـ در موضوعات اسلامي نوارهاي جذاب وجود دارد، مثل نوار هاي مداحي و مرثيه كه اكثرا برادران وخواهران مذهبي ساعتها گوش مي كنند و بيشتر از كساني كه نوارهاي موسيقي گوش مي كنند لذت مي برند.
4ـ بايد توجه كنيم كه در قيامت بايد براي همه شنيده ها و گفته هاي مان جواب داشته باشيم. و در اينجا مولايمان فرمود: من دوست ندارم فلان صداها را گوش دهي و بنده كاري جز اطاعت ندارد.
5ـ گوش كردن به موسيقي كم كم انسان را نسبت به مسائل مذهبي بي رغبت مي كند، مثلا حال مناجات را مي گيرد و اگر مناجات را از بشر بگيريم ديگر نابود خواهد شد چرا كه روح انسان نياز به غذاي معنوي دارد و بهترين غذاي معنوي نماز و مناجات است.
چند نكته:
1ـ انجام دقيق و صحيح عبادات طبق رساله (توضيح المسائل علماء)
2ـ عزم راسخ و مراقبه جدي و شرط كردن با خود براي دوري از گناه( كتاب گناهان كبيره شهيد دستغيب)
3ـ مطالعه پيرامون عوالم قبر و قيامت و توجه به نهايت و سرنوشت خود (كتاب معاد نوشته شهيد دستغيب و آقاي قرائتي مفيد مي باشد)
4ـ دوري از عواملي كه انسان را متمايل به گناه مي سازد مثل محيط ها و افراد نامناسب.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.